kaboompics.com_Girl reading a notebookObecnie by osiągnąć sukces firmy na rynku i dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów nie wystarczą już ulotki, billboardy czy powtarzane z dużą częstotliwości reklamy telewizyjne. Współcześni klienci są na tyle świadomi, by zdać sobie sprawę, że różnorakie kampanie promocyjne i kolorowe obrazki pokazywane na ekranie telewizora są swoistą pułapką stosowaną przez producentów. Dzisiejszy konsument potrzebuje przede wszystkim informacji!

Content marketing stanowi więc nie lada wyzwanie dla producentów różnych marek. Co ważne, jest on domeną nie tylko wielkich firm, ale również tych mniejszych. Konsumenci szukają w sieci nie tylko informacji dotyczących produktów z tzw. wyższej półki, ale również towarów codziennego użytku np. filtrów do wody, odkurzaczy czy produktów spożywczych. Poszukują oni oferty, która w jak najlepszym stopniu spełni ich oczekiwania. Dlatego też ważne jest, by producent w umiejętny i trafny sposób zbudował ze swoim klientem relacje i poprzez strategię opartą na treści sprawił, by chciał on zostać z nim na dłużej.

O tym w jaki sposób zbudować wieź z klientem poprzez content marketing najlepiej dowiedzieć się na przykładach firm, które z powodzeniem stosują działania content marketingowe.

1. Lidl
Doskonałym przykładem dobrze przemyślanej i niezwykle angażującej kampanii jest akcja pt. „Kuchnia Lidla” prowadzona przez Pascala Brodnickiego i Karola Okrasę. Na stronie internetowej: http://kuchnialidla.pl/ zamieszczane są nie tylko przepisy znanych kucharzy, ale również filmiki pokazujące w jaki sposób robią zakupy i jakiego rodzaju produkty wybierają. Ponadto prowadzony jest blog, na którym profesjonaliści zdradzają proste triki kuchenne oraz inspiracje kuchenne powiązane z produktami Lidla. Wykorzystując proste sposoby Lidl w pełni spełnia potrzeby i oczekiwania klientów, oferując im nie tylko przepisy, ale również potrzebne produkty i ich cennik.

2. Ikea
Za pomocą bloga „Ty tu urządzisz” firma przyciąga wszystkich zainteresowanych wystrojem wnętrz. Poprzez praktyczne wskazówki dotyczące designu mieszkania klienci znajdą tu nie tylko inspiracje, ale także praktyczne wskazówki dotyczące pielęgnacji kwiatów, czy wykorzystania różnych produktów do stworzenia czegoś nowego. Pod wpisami można też znaleźć odnośniki do poszczególnych produktów Ikei.

3. Adobe
„Adobe Blog” zawiera porady dla użytkowników dotyczące wykorzystania produktów tej marki. Blog skierowany jest zarówno do zaawansowanych użytkowników, jak również do tych początkujących, którzy mogą odnaleźć tam tutoriale objaśniające w jaki sposób korzystać z oferowanych produktów. Bez wątpienia takie działania przyczyniły się do zwiększenia zwolenników tej marki, o czym świadczyć może duża liczba fanów na Facebooku.

Na koniec przykład firmy z nieco innej, mniejszej branży:

4. Pensjonat „W drzewach”

Pensjonat położony w Nałęczowie w skuteczny sposób pozyskuje sympatyków tego miejsca za pomocą zdjęć, filmików. Co prawda ogromną przewagę stanowi posiadanie wyjątkowego produktu jakim jest specyfika i położenie tego miejsca. Jednak to, co przyciąga klientów to wyjątkowe teksty zamieszczane na stronie internetowej pensjonatu, które oddziałują na zmysły i potrzeby klienta („prawdziwy odpoczynek zaczyna się kilka metrów nad ziemią.”). O magii tego miejsca świadczą również pozytywne wpisy na Facebooku. Liczba fanów na tym portalu – blisko 21 tysięcy – z pewnością dowodzi o skuteczności działań podejmowanych w celu dotarcia do odbiorcy.

Z pewnością działania content marketingu dodatkowo umacnia posiadanie fanpage na Facebooku. Jest to bardzo dobry sposób na budowanie relacji z klientem, bowiem dwa najważniejsze elementy dla konsumenta XXI wieku to jakość i treść!