strona internetowaPosiadasz niewielkie przedsiębiorstwo, którego obszar działalności zamyka się w obrębie lokalnego rynku. Z góry zakładasz, że nie jest Ci potrzebna, ani strona internetowa, ani najmniejsza nawet forma promocji w Internecie. Możliwe jednak, że zabierasz sobie tym samym szansę na zdobycie nowych klientów.

 

Działam lokalnie, nie potrzebuję strony internetowej!”

Gdy Internet zaczynał stawać się stałym elementem naszego życia, na reklamę w nim mogło sobie pozwolić niewielu. Była ona bardziej abstrakcją niż usługą dostępną dla wszystkich. Zapewne stąd bierze się przekonanie, że mniejsze przedsiębiorstwa nie tylko takich usług nie potrzebują, ale i są one poza ich zasięgiem.

Prawda jest taka, że obecnie niemal każdy ma dostęp do Internetu i coraz chętniej sięgamy do niego po różnego rodzaju informacje oraz porady. Tyczy się to również niewielkich przedsiębiorstw, niezależnie od tego, jakiego rodzaju usługi oferują.

Informacje zawarte w Internecie dają bardzo dużą wygodę, głównie ze względu na fakt, iż bezpośredni kontakt przychodzi nam coraz trudniej. Ponadto Internet daje pełną swobodę – bez wychodzenia z domu, otrzymujemy to czego potrzebujemy.

Koszty utrzymania nie są wysokie i zamykają się jedynie do opłacania serwera i domeny. Należy również pamiętać o jednorazowej opłacie za utworzenie szablonu oraz o ewentualnej opłacie za zalecenie napisania treści oraz wprowadzenie ich na stronę.

Mało, ale jest!

Często myśląc o stronie internetowej, wyobrażamy sobie rozbudowaną domenę, z wieloma zakładkami oraz bogatą treścią. Prawda jest taka, że bardzo często w pełni wystarczającą opcją jest jedynie strona, która tak naprawdę jest wizytówką, jednak posiada wszystkie informacje, jakich potencjalny klient może poszukiwać.

Tego typu strona, nie musi posiadać nawet innych zakładek. Najważniejsze jest to, by zawarty był na niej krótki wstęp o tym, czym zajmuje się firma – ogólne założenia, cele oraz informacje o właścicielu. Najwięcej jednak uwagi warto poświęcić ofercie, produktom oraz ewentualnemu podaniu cennika, ponieważ będą to informacje, których najczęściej będą poszukiwać klienci. Ponadto nie można zapomnieć o kontakcie, w którym powinien znaleźć się numer telefonu kontaktowego, mail oraz adres (najlepiej pokazany na mapie Google).

Szata graficzna nie musi być bardzo rozbudowana – czytelny szablon oraz odpowiednie rozmieszczenie treści, z pewnością będą wystarczające.

I co dalej?

Słowo reklama budzi często negatywne skojarzenia, a nawet przerażenie, jednak prawda jest taka, że nawet mało rozbudowaną stronę, warto jest reklamować chociaż w minimalnym stopniu. Co więcej, warto wiedzieć, że nie każda reklama jest płatna! Dodanie jej do katalogu firm lub nawet utworzenie wizytówki firmy z linkiem prowadzącym do domeny, na specjalnie stworzonych do tego stronach, jest już działaniem, które może przynieść wstępne efekty.

Mały nie znaczy niezauważalny

Faktem jest, że coraz więcej informacji, również o firmach i ich usługach wyszukujemy w sieci. Kolejnym przemawiającym argumentem o tym, że warto jest stworzyć nawet najprostszą stronę świadczy fakt, iż istnieje przekonanie o tym, że firma która nie jest widoczna w Internecie – nie istnieje. Być może w jakimś stopniu jest to stwierdzenie przesadzone, jednak warto stworzyć własną stronę, by przekonać się ile jest w nim prawdy.